Über uns Asset Management

Asset Management

1. Credit Suisse informiert am Investor Deep Dive über Risk Management, Compliance und Technology & Operations sowie das Wealth Management

Die Credit Suisse Group AG (Credit Suisse) führt heute einen Investor Deep Dive durch, um die Anlegerinnen und Anleger über ihre wichtigsten Prioritäten und die Fortschritte der Funktionen Risk, Compliance und Technology & Operations sowie im Wealth Management zu informieren.

2. Entscheid des Bundesstrafgerichts

Credit Suisse Group nimmt den Entscheid des Bundesstrafgerichts zur Kenntnis, gegen Credit Suisse AG wegen gewisser historischer Organisationsmängel (StGB, Artikel 102) eine Busse von CHF 2 Millionen zu verhängen für die Periode vom Juli 2007 bis Dezember 2008. Die Untersuchungen reichen mehr als 14 Jahre zurück. Die Bank wird gegen den Entscheid Berufung einlegen.

3. Credit Suisse Asset Management reaches agreement with Bluestone Resources

Credit Suisse Asset Management (CSAM) and Bluestone Resources (Bluestone) have reached an agreement that maps out a plan for the payment of cash to noteholders, including the Supply Chain Finance (SCF) funds, which can then be distributed to investors in those funds. The agreement is also intended to secure the future for Bluestone’s mining operations.

4. Credit Suisse gibt aktuelle Informationen zum Geschäftsverlauf bekannt

Ad hoc announcement pursuant to article 53 LR

5. Credit Suisse Announces Coupon Payments and Expected Coupon Payments on Credit Suisse X-Links® Exchange Traded Notes (the "ETNs")

On June 1, 2022, Credit Suisse announced expected coupon payments for the following ETNs:

6. Emission für den Credit Suisse Real Estate Fund LogisticsPlus geplant

Ad hoc-Mitteilung gemäss Art. 53 KR

7. Credit Suisse Announces Coupon Payments and Expected Coupon Payments on Credit Suisse X-Links® Exchange Traded Notes (the “ETNs”)

On May 2, 2022, Credit Suisse announced expected coupon payments for the following ETNs: