Schweiz Media Release

Media Release

1. Immobilienmarkt trotzt Inflation und steigenden Zinsen

Credit Suisse veröffentlicht Schweizer Immobilienmonitor 3. Quartal 2022

2. Credit Suisse Jugendbarometer 2022: Konjunkturelle Lage und Krieg hinterlassen Spuren – Sicherheitsbedürfnis steigt

Die Credit Suisse veröffentlicht das Jugendbarometer 2022 – eine repräsentative Umfrage unter 16- bis 25-Jährigen in der Schweiz, den USA, Singapur und Brasilien

3. Tessiner Wirtschaft ordnet sich neu

Die Credit Suisse veröffentlicht Studie zur Wirtschaftsentwicklung im Tessin

4. Credit Suisse Group is well on track with its comprehensive strategic review

Credit Suisse Group AG today announced that it is well on track with its comprehensive strategic review including potential divestitures and asset sales. The bank will update the market further when it reports third-quarter results on October 27, 2022.

5. Credit Suisse finances debt conversion for marine conservation in Barbados

Credit Suisse continues to support blended finance transactions focused on biodiversity conservation. Today, Credit Suisse, alongside CIBC FirstCaribbean, announces the completion of a debt conversion transaction for Barbados focused on allocating capital towards debt sustainability and marine conservation.

6. Global Wealth Report 2022: Rekordwachstum des Vermögens im letzten Jahr, geschmälert durch schwieriges Marktumfeld im 2022

Die 13. Ausgabe des vom Credit Suisse Research Institute (CSRI) publizierten Global Wealth Report zeigt ein anhaltendes Vermögenswachstum in allen Regionen, wobei Nordamerika und China herausstechen.

7. Credit Suisse AG Announces the Reverse Splits of its USOI, GLDI and SLVO ETNs

Credit Suisse AG announced today that it will implement 1-for-20 reverse splits of its Credit Suisse X-Links® Crude Oil Shares Covered Call ETNs ("USOI"), Credit Suisse X-Links® Gold Shares Covered Call ETNs ("GLDI") and Credit Suisse X-Links® Silver Shares Covered Call ETNs (“SLVO”), each expected to be effective as of September 27, 2022.