Über uns Media Release

Media Release

1. Schweizer Wirtschaft 2020: Rezessionsängste übertrieben – Konsum stützt Wachstum

Credit Suisse veröffentlicht den «Monitor Schweiz» für das 3. Quartal 2019 und die Konjunkturprognosen Schweiz für 2020

2. Commodities Declined on Protracted Trade Issues and Moderating Global Growth

Continued trade issues and moderating global growth expectations weighed on the commodities asset class.

3. Kreditmarkt Schweiz 2019: Schweizer Unternehmen optimieren ihre Portfolios

Die Credit Suisse veröffentlicht das Kredithandbuch Schweiz 2019

4. Credit Suisse verkündet Abschluss der Übertragung von Credit Suisse InvestLab an Allfunds

Die Credit Suisse hat die am 25. Juni 2019 angekündigte Übertragung von Credit Suisse InvestLab an die Allfunds Group erfolgreich abgeschlossen.

5. Credit Suisse Announces Coupon Payments and Expected Coupon Payments on Credit Suisse X-Links® Exchange Traded Notes (the "ETNs")

On September 3, 2019, Credit Suisse declared coupon payments for the following ETNs:

6. Ilan Goldfajn appointed Chairman of the Advisory Board of Credit Suisse Brazil

Over the course of 2019, Credit Suisse has made a number of senior and strategic hires to strengthen our leading franchises across attractive G-20 economies, deepen our decentralized, regional approach to client coverage and deliver continued, profitable growth. In the last twelve months, we have bolstered key management positions in Australia, China and Japan.

7. Die Credit Suisse verstärkt sich mit zusätzlichen Führungskräften in den Bereichen Impact Investing und nachhaltige Anlagen

Mit drei neuen Führungskräften baut das Departement «Impact Advisory and Finance» Präsenz und Angebot für Kunden weiter aus

8. Credit Suisse prices CHF-denominated Perpetual Tier 1 Contingent Write-down Capital Notes, the first public issuance in the Swiss market to reset over mid-swaps based on SARON

Credit Suisse Group AG (CSG) yesterday priced CHF 525 million of Perpetual Tier 1 contingent write-down capital notes. The interest rate on the notes will be subject to reset over mid-swaps based on the Swiss benchmark rate SARON.