Über uns Latest News

Latest News

1. Qatar Investment Authority and Credit Suisse Asset Management Enter into Strategic Partnership in the Direct Lending Market

Credit Suisse and the Qatar Investment Authority (QIA) are pleased to announce that QIA will partner with Credit Suisse Asset Management to form a multibillion dollar direct private credit platform that will provide financing primarily in the form of secured first and second lien loans to upper middle-market and larger companies in the US and Europe.

2. Schweizer Wirtschaft: Erholung büsst nach Zwischenspurt an Schwung ein

Credit Suisse veröffentlicht den «Monitor Schweiz» für das 3. Quartal 2020

3. Credit Suisse Jugendbarometer 2020: Politische Lage hinterlässt Spuren – Corona-Massnahmen weitgehend positiv bewertet

Die Credit Suisse veröffentlicht das Jugendbarometer 2020 – eine repräsentative Umfrage unter 16- bis 25-Jährigen in der Schweiz, den USA, Singapur und Brasilien

4. Martin Mende wird neuer Head Strategy & Initiatives der Credit Suisse (Schweiz) AG

*Ad-hoc relevant for Credit Suisse (Schweiz) AG

5. Climate Bonds Initiative and Credit Suisse publish 'Financing Credible Transitions' paper

Climate Bonds Initiative and Credit Suisse announce today the publishing of the 'Financing Credible Transitions' paper, a document which presents a framework for defining ambitious and credible transition pathways for companies that will collectively reduce global emissions and deliver the goals of the Paris Agreement.

6. Credit Suisse Announces Coupon Payments and Expected Coupon Payments on Credit Suisse X-Links® Exchange Traded Notes (the "ETNs")

On September 1, 2020, Credit Suisse declared coupon payments for the following ETNs:

7. Familienunternehmen erweisen sich während der Corona-Pandemie als widerstandsfähig

Das Credit Suisse Research Institute veröffentlicht neusten Bericht über Familienunternehmen