Über uns Financial News

Financial News

1. David Miller to succeed James L. Amine as CEO of Investment Banking and Capital Markets, Eric Varvel to become Chairman of Investment Banking and Capital Markets. Harold Bogle appointed Vice-Chairman, Group Executive Office.

The Board of Directors has approved a change to the Executive Board of Credit Suisse. This change, along with a number of additional appointments, which we are announcing today, are effective immediately.

2. Credit Suisse Pensionskassenstudie 2019: Renten künftiger Generationen sinken markant

Die Credit Suisse veröffentlicht Studie zur beruflichen Altersvorsorge in der Schweiz

3. Reporting Currency

In February 2019, as part of the publication of our fourth quarter results for 2018, Credit Suisse Group AG (“Group”) announced that it was considering changing its reporting currency from Swiss Francs to US Dollars. Following the completion of the review of this potential change, the Board of Directors of Credit Suisse Group AG has now decided that the Group will continue to report its financial results in Swiss Francs.

4. Schweizer Wirtschaft 2020: Rezessionsängste übertrieben – Konsum stützt Wachstum

Credit Suisse veröffentlicht den «Monitor Schweiz» für das 3. Quartal 2019 und die Konjunkturprognosen Schweiz für 2020

5. Credit Suisse verkündet Abschluss der Übertragung von Credit Suisse InvestLab an Allfunds

Die Credit Suisse hat die am 25. Juni 2019 angekündigte Übertragung von Credit Suisse InvestLab an die Allfunds Group erfolgreich abgeschlossen.

6. Die Credit Suisse verstärkt sich mit zusätzlichen Führungskräften in den Bereichen Impact Investing und nachhaltige Anlagen

Mit drei neuen Führungskräften baut das Departement «Impact Advisory and Finance» Präsenz und Angebot für Kunden weiter aus

7. Credit Suisse in der Schweiz leitet nächste Phase der Strategieumsetzung ein: Fokussierung der Geschäftseinheiten und Wachstumsinvestitionen

Massnahmen sind Antwort auf verändertes Marktumfeld und ermöglichen weiteres signifikantes Wachstum