Über uns Adhoc Release

Adhoc Release

1. Änderungen in der Konzernleitung

Der Verwaltungsrat der Credit Suisse Group hat einstimmig den Rücktritt von Tidjane Thiam angenommen und Thomas Gottstein zum neuen Chief Executive Officer (CEO) der Credit Suisse Group AG ernannt.

2. Änderung im Verwaltungsrat

Der Verwaltungsrat der Credit Suisse Group AG wird an der Generalversammlung am 30. April 2020 Richard Meddings für die Wahl als neues nicht exekutives Mitglied des Verwaltungsrats vorschlagen.

3. Investor Day 2019

4. David Miller to succeed James L. Amine as CEO of Investment Banking and Capital Markets, Eric Varvel to become Chairman of Investment Banking and Capital Markets. Harold Bogle appointed Vice-Chairman, Group Executive Office.

The Board of Directors has approved a change to the Executive Board of Credit Suisse. This change, along with a number of additional appointments, which we are announcing today, are effective immediately.

5. Reporting Currency

In February 2019, as part of the publication of our fourth quarter results for 2018, Credit Suisse Group AG (“Group”) announced that it was considering changing its reporting currency from Swiss Francs to US Dollars. Following the completion of the review of this potential change, the Board of Directors of Credit Suisse Group AG has now decided that the Group will continue to report its financial results in Swiss Francs.

6. Credit Suisse in der Schweiz leitet nächste Phase der Strategieumsetzung ein: Fokussierung der Geschäftseinheiten und Wachstumsinvestitionen

Massnahmen sind Antwort auf verändertes Marktumfeld und ermöglichen weiteres signifikantes Wachstum